top of page

הבלוג שלנו

ערך מיטיב מס׳ 1 שאני מאחלת לנו ליישם בשנת 2024: אהבה



ערך מיטיב מס׳ 1 שאני מאחלת לנו ליישם בשנת 2024: אהבה

על אמת, כמו בכתובים - אהבה שאינה תלויה בדבר, ואם צריך - לעבוד על עצמנו עד שנגיע לשם, כי זה הדבר עצמו.

אם אנחנו זוכרות שערך משמעותו - אמת מידה מוסרית החיונית לקיום חברה תקינה, המסקנה המתבקשת היא שאהבה דרושה לנו כארך, כאמת מידה שמכוונת אותנו, משמשת לנו למצפן של נכון ולא נכון.

ואהבה כערך, כמצפן חברתי, דרושה לנו במיוחד בימים אלו, לאחר שנה קשה של פילוג ושסע בחברה הישראלית, שבעיצומם מצאנו את עצמנו בתוך טבח שפל ומלחמה קשה.

-

אז אני רוצה לאחל לנו ליישם את הערך המיטיב אהבה בשלושה מישורים:

1. במישור הלאומי - לקבל את אלו ששונים מאיתנו, שחושבים אחרת מאיתנו, שבוחרים אחרת מאיתנו - את סגנון חייהם, את דרכם האמונית, את בחירתם הפוליטית, לא משנה מה - לקבל אחד את השני, על אף השונות.

הדרך לקבל אנשים שונים מאיתנו מתחילה בהיכרות. להכיר אחד את השני ולא להסתפק בשמועות. כי כשמכירים באמת מגלים, רוב הזמן, שהמכנה המשותף בינינו הרבה יותר רחב ממה שנראה מרחוק, מספיק רחב כדי לספק לנו תשתית לאהבה לרעך כמוך - כי הוא באמתי כמוני, ואני באמת כמותו.

-

2. במישור התעסוקתי / ארגוני / עסקי - לאהוב את סביבת העבודה שלנו, על כל רבדיה - את התפקיד שלנו (ולעשות כל מה שצריך על מנת שנתחבר לעשיה שלנו ונאהב אותה), את הקולגות שלנו, את תוצרי העבודה שלנו, את מקום העבודה עצמו.

יישום בפועל של אהבה לעבודה שלנו נעשה באמצעות פעילויות חווייתיות במסגרת העבודה, העמקת ההיכרות על חברינו לצוות / הקולגות / המנהלים, מפגשים חברתיים מחוץ לשעות העבודה ועוד.

אגב, סדנת Team Play שלנו עונה בדיוק על הצורך הזה, של העצמת מערכת היחסים הצוותית. אפשר לקרוא על הסדנה:

-

3. וכמובן - ברובד האישי - לאהוב את עצמנו. והאמת היא, שכשאנו אוהבות את עצמנו, הרבה יותר קל לנו לאהוב את השונים מאיתנו והרבה יותר קל לנו לאהוב את סביבת העבודה שלו.

אהבה לזולת מתחילה באהבה עצמית.

ואיך מיישמים אהבה עצמית?

טוב, זה כבר עסק למומחים יותר ממני בתחום ואולי אקליט פרק בפודקאסט או אארח פוסט כזה, אבל אין ספק - חשוב מאוד שנשקיע את מה שנדרש מאיתנו כדי ליצור אהבה לעצמנו, זה בהחלט המפתח לחיים מאושרים יותר

-

אז לשנת 2024 אני מאחלת לנו יישום של הערך המיטיב אהבה, כל אחת בדרכה וכל אחד בדרכו, משם הדרך ליישום שאר הערכים נעשית הרבה יותר נוחה.

bottom of page